ხელოვნებათმცოდნე, ცენტრის უფროსი მეცნიერი თანამშრომელი.
სამეცნიერო კვლევის სფერო – XX საუკუნის ხელოვნება, სცენოგრაფია.
საქმიანობა – შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტში მიჰყავს სასწავლო კურსი XIX-XX სს-ის ხელოვნების ისტორიასა და ქართული სცენოგრაფიის ისტორიაში.
ნაშრომები: 1. К вопросу многогранности сценографического пространства, Кавказоведение, № 3, М., 2003; 2. О некоторых аспектах синтеза музыки и цвета, Кавказоведение, № 6, М., 2004; 3. “აბესალომ და ეთერის” სოლიკო ვირსალაძისეული სცენოგრაფიის ორი ვერსიის შესახებ, კავკასიის მაცნე, N11, თბ., 2005; 4. Scenography of Premiere of the Opera “ Abesalom and Eteri” by Z. Paliashvili. Bulletin of the Georgian National Academy of Sciences. Volum 173, N1, Tbilisi, 2006; 5. On one scenery by Dimitri Shevardnadze. Bulletin of the the Georgian National Academy of Sciences. Volum 174 Number 2, Tbilisi, 2006.
ქართული ხელოვნების 30 წელი, ნაწ. პირველი, ელ. გამოცემა: „ქართული კულტურა“, 2020 https://www.geculture.com
რუსთაველის თეატრის სცენოგრაფია (1950-200), თბ., 2019
კირილე ზდანევიჩის თეატრალურ-დეკორაციული მხატვრობა, წიგნი: კირილე ზდანევიჩი 1892-1969 ცხოვრება და შემოქმედება, თბ., 2018
ბათუმი Art, აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკა, თბ., 2018
ვახტანგ ქოქიაშვილი (1930-2010), თბ., 2018
მერაბ ბერძენიშვილის შემოქმედებითი მემკვიდრეობა, წიგნი: მერაბ ბერძენიშვილის სახლ-მუზეუმი, თბ., 2018
თბილისის პირველი ოპერის თეატრი, როგორც ზოგადკულტურული ფენომენი და მისი ძირითადი მხატვრულ-სტილისტური მახასიათებლები. ჯოვანი სკუდიერი და საქართველო. კონფერენციის შრომების კრებული. თბ., 2017
ალექსანდრე (შურა) ბანძელაძე, თბ., 2017
ზ.ფალიაშვილის ოპერა „აბესალომ და ეთერის“ თბილისის ოპერის თეატრის სცენაზე განხორციელებული დადგმების ისტორია. წიგნში: ზ.ფალიაშვილის ცხოვრება და შემოქმედება, თბ., 2017
ალექსანდრე ზალცმანი, ფრაგმენტებად აკინძული ისტორია, ჟ. ძველი ხელოვნება დღეს, თბ., 2017
თბილისის ოპერის თეატრის ფარდა და თეატრალურ-დეკორაციული ხელოვნება, წიგნში: უცნობი სერგო ქობულაძე, თბ., 2016
იმპრესიონიზმი, ისტორიული ჟანრი, ირ. აბაშიძის სახ. ქართული ენციკლოპედია, „ენციკლოპედია საქართველოზე“, ტ. IV, თბ., 2016
დილა და მისი მხატვრული სამყარო, ქართული საბავშვო ილუსტრაცია „დილა“, თბ., 2016
გია ბუღაძის ორი ბოლოდროინდელი სერიის შესახებ… („ბიბლიოდრამა“ და „მწუხრის მოწმენი“), კრებული: თვალ საზრისი, გია ბუღაძე -60, თბ., 2016
Буря цвета и света (Ирина Штенберг). წიგნში: Русский театр в грузии 170, თბ., 2015
სპექტაკლის „კაცი-მასა“ სცენოგრაფიის ავტორის დადგენისათვის, ჟ. ACADEMIA, თბ., 2014
კირილე ზდანევიჩი რუსთაველის თეატრში, სამეცნიერო კონფერენციის „რუსთაველის სახ. დრამატული თეატრის მუზეუმი 80 წლისაა“ მასალების კრებული, თბ., 2013
ახალი მხატვრული ტენდენციები XXს.-ის პირველი ათწლეულების ქართულ სცენოგრაფიაში (სპექტაკლები: „გაზი“, „კაცი-მასა“, „მალშტრემი“), საქართველოს სიძველენი, 15, თბ., 2012
სერგო ქობულაძე და მუსიკალური თეატრი, ჟ.მუსიკა, N2, თბ., 2012
სცენოგრაფიული სივრცის ზოგიერთი მახასიათებლის შესახებ, „ლევან რჩეულიშვილი 100“, სამეცნიერო კონფერენციის მასალები, თბ., თსსა გ. ჩუბინაშვილის სახ. ქართული ხელოვნების ისტორიისა და ძეგლთა დაცვის ეროვნული კვლევითი ცენტრი, თბ., 2009
სმირნოვების სახლი საჩუქრად საქართველოს, თბ.,2009, (თანაავტორი)
„პოეტური, ამაღლებული ლეგენდა სიყვარულზე, ყოველგვარი ყოფითობის და ისტორიულობის გარეშე“ („აბესალომ და ეთერის“ ერთი დადგმის სცენოგრაფიის შესახებ), ჟ. სპექტრი, თბ., 2007, N1-2
Scenography of Premier of the Opera “Abesalom and Eteri“Paliashvili. Bulletin of the Georgian National Akademy of Sciencis. Volume 173 Number 1, Tbilisi, 2006
On one scenery by Dimitri Shevardnadze. Bulletin of the Georgian National Akademy of Sciences. Volume 174. Number 2, Tbilisi, 2006
„აბესალომ და ეთერის“ სოლიკო ვირსალაძისეული სცენოგრაფიის ორი ვერსიის შესახებ, ჟ. კავკასიის მაცნე, N11, თბ., 2005
იტალიური ოპერა თბილისში, ჟ.თეატრი და ცხოვრება, N3-4, თბ., 2005
ოპერა „აბესალომ და ეთერის“ ს.ნადარეიშვილისეული სცენოგრაფიის შესახებ, საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ივ.ჯავახიშვილის სახ. ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის საისტორიო ალმანახი „კლიო“ 28, თბ., 2005
О некоторых аспектах синтеза сценографического пространства. ж. Кавказоведение. М.2004. №6
სცენოგრაფიული სივრცის ზოგიერთი ასპექტი, ჟ.თეატრი და ცხოვრება, N4, თბ., 2003
К вопросу многогранности сценографического пространства. ж. Кавказоведение. №3, М. 2003
ღვთისმშობლის იკონოგრაფიის ზოგიერთი ასპექტის შესახებ, ჟ. ხელოვნება, 5-6, თბ., 2000
ბელაშვილი თამარ
ხელოვნებათმცოდნე, ცენტრის უფროსი მეცნიერი თანამშრომელი.
სამეცნიერო კვლევის სფერო – XX საუკუნის ხელოვნება, სცენოგრაფია.
საქმიანობა – შოთა რუსთაველის თეატრისა და კინოს სახელმწიფო უნივერსიტეტში მიჰყავს სასწავლო კურსი XIX-XX სს-ის ხელოვნების ისტორიასა და ქართული სცენოგრაფიის ისტორიაში.
ნაშრომები: 1. К вопросу многогранности сценографического пространства, Кавказоведение, № 3, М., 2003; 2. О некоторых аспектах синтеза музыки и цвета, Кавказоведение, № 6, М., 2004; 3. “აბესალომ და ეთერის” სოლიკო ვირსალაძისეული სცენოგრაფიის ორი ვერსიის შესახებ, კავკასიის მაცნე, N11, თბ., 2005; 4. Scenography of Premiere of the Opera “ Abesalom and Eteri” by Z. Paliashvili. Bulletin of the Georgian National Academy of Sciences. Volum 173, N1, Tbilisi, 2006; 5. On one scenery by Dimitri Shevardnadze. Bulletin of the the Georgian National Academy of Sciences. Volum 174 Number 2, Tbilisi, 2006.
http://georgianart.ge/index.php/ka/component/content/article/271.html?ed=22